Did you give the world some love today?

Idag fick jag ett mejl från den Volontär-ansvariga på hemmet. Alvar hade berättat om vykortet jag skickade och att han hälsade så mycket och han undrade hur jag hade det. Jag saknar verkligen de gamla på Skräddaregården. Alvar lämnade ett stort avtryck i mitt hjärta. Dags att skicka ett nytt brev tror jag. Så fort jag får mitt arbetstillstånd så ska jag definitivt leta efter något nytt volontär-uppdrag. Det finns några äldreboenden och hospice uppdrag i närheten som jag är intresserad av.

Att finnas där och att hjälpa de äldre och sjuka är något jag vill göra i mormors ära. Jag tror inte att jag nånsin visat hur mycket hon betydde för mig. Vi hade ett speciellt band till varandra. Jag var hennes förstfödda barnbarn och hennes enda lilla flicka. Det har snart gått hela sex år sedan hon gick bort. Nu är hon en ängel och ibland får jag känslan att hon finns någonstans och vakar över mig och ser till att jag hamnar rätt här i livet. Många av mina barndomsminnen kommer från de tillfällen jag spenderat med mormor. Lugna sköna somrar och helger fyllda av äventyr på vinden, fikastunder på terassen, kvällsdopp i sjön och underbara kvällar med bokläsning. 

Saknar dig något otroligt mormor. =( Varför togs du ifrån oss så tidigt?


Jag har hört om en stad ovan molnen:

Jag har hört om en stad ovan molnen, 
ovan jordiska, dimhöljda länder, 
jag har hört om de solljusa stränder 
och en gång, tänk en gång är jag där! 
Halleluja! Jag högt måste sjunga! 
Halleluja! Jag går till den staden. 
Om än stegen blir trötta och tunga, 
bär det uppåt och hemåt ändå. 

Jag har hört om ett land utan tårar, 
utan sorg, utan nöd, utan strider, 
och där ingen av sjukdom mer lider 
och en gång, tänk en gång är jag där! 
Halleluja! Där fröjdas vi alla! 
Halleluja! Vart tvivel försvunnit! 
Aldrig mer skall jag stappla och falla, 
jag är framme, ja, hemma hos Gud 

Jag har hört om den snövita dräkten 
och om glansen av gyllene kronor. 
Jag har hört om den himmelska släkten, 
och en gång, tänk en gång är jag där! 
Halleluja! Jag fröjdas i anden! 
Jag kan höra den himmelska sången 
och det sliter i jordiska banden, 
ty jag vet, jag skall snart vara där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0