Mat och Motorcyklar.

När jag först kom till USA tyckte jag att Peanutbutter-Jelly-mackor lät hur äckligt som helst! Men NU förstår jag det undrbara med det! Det är ju riktigt gott. Lite sött o lite salt o lite fettigt... =) Underbart!
En annan grej jag älskar är Sprut-grädde! Mums! Rätt in i munnen! hahaha
Randy var ledig igår och vi tänkte att vi skulle ta en liten MC-tur i det fina vädret. Vi kom inte långt... Cicci ville jättegärna stanna o ta på sig en jacka på vägen och där tog det stopp. Motorcykeln VÄGRADE starta. Vi vet inte riktigt vad som hände. Fick iallafall bärgning till HD shoppen. Tog en 45min för bärgningsbilen att komma. Några trevliga motorcyklister stannade iallafall och undrade om de kunde hjälpa till med nåt. Sånt är alltid trevligt! =) Det blev en mysig hemma-eftermiddag istället. Välbehövligt efter helgens alla kalas. Martha fyllde 50 i lördags så hon hade en megafest hemma hos henne med massor mumsig mat!! Vitlöksbröd, ostar, grönsaker-o-dipp, lasagne och sen tre olika tårtor. Amerikanska tårtor är inte så goda dock... Smakar bara socker och fett. Alla älskar min superenkla tårta/paj/kaka dock! Tar 5 minuter att slänga ihop.
2 ägg
3dl socker
2dl mjöl
100gr smält smör.
Vispa ihop, häll i en springform.
Skär småbitar av valfri frukt/bär och sprid ut i formen. (Jordgubbar, Hallon, Äpplen, Vinbär, Rabarber....)
Till sist strö lite socker och kanel på toppen.
Skjuts in i ugnen i 225C ! =) Supergott!!
Igår lekte jag och Randy superhjältar när vi skulle hämta min bil hos Martha. Jag parkerade den där för jag hade ju druckit. När vi var på väg att hämta bilen såg vi två lösa hundar mitt i stora trafikkorsningen! Det var mörkt ute och man kunde knappt se dom. Randy började följa efter dom med bilen och efter ett tag hittade vi deras hem. Ägaren var hemma och hade visst garagedörren halvt öppen. Väldigt ansvarslöst tycker jag! Hundarna kunde ju ha dött där ute i trafiken!
Hoppas att min bror och Tim har det bra i Skottland. Lycka till med allt!
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0