San Francisco

I förrgår morse så kom Randy på den briljanta ideen att åka in till San Francisco. Spenderade hela dagen promenerande runt stan. Totalt gick vi 1 mil den dagen. Jag fullkomligt ÄLSKAR San Francisco. Det har jag ju alltid gjort. Började promenera runt Union Square med all shopping, igenom hela Chinatown där alla kineser finns, sen till North Beach där alla Italienare bor. Solen kom fram och i North Beach åt vi lunch på en supermysig italiensk restaurang. Vi mumsade på bröd och oliver och beställde en flaska rött. Jag åt stora räkor stekta i vitt vin, massor vitlök och persilja. MUMS!!!! Helt sjukt gott. Vi satt på uteplatsen och åt i minst en timma. Kollade på folk. Kineserna slutade precis skolan och varenda skolbuss var FULL med kineser och endast kineser.

Sen fortsatte vi promenerandet till Fishermans Wharf där alla turister håller till, satt o tog en drink och kollade ut mot Alcatraz och havet. =)

En helt underbar, mysig dag på stan med min älskade. Hur romantiskt som helst.

Idag storstädade vi hela stora huset med allt hundhår. Usch! Vi tog fram matt-tvätten och tvättade alla heltäckningsmattor i huset. Badrummen fick sig en rejäl omgång också.

När man tänker på det där med ålder och så... Randy må vara äldre men han slår mig i ALLT på gymmet, jag är alltid tröttast. Han kan också festa längre in på natten än vad jag kan. Mina knän håller redan på att bryta ihop och även mina axlar. Hans axlar och knän mår prima! Så jag tror allt att vi klarar oss!


Kommentarer
Postat av: Anne

Fina bilder!!

2009-10-18 @ 22:39:17
Postat av: Linus Andersson

När jag var in San Franskridsko så var det skitkallt och jag frös arslet av mig. Det var precis i slutet av min jordenruntresa och jag ville mest hem. Kanske inte den mest optimala tiden att vara där, hemlängtan + att det var i början av feb så det var snorkallt + jag inte hade någon jacka med mig :P Det sista löste dock HM åt mig andra dagen jag var där. Men jag gillade staden i alla fall, lite halvknasig sådär.

2009-10-21 @ 19:58:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0