Housewives.

Äldre män, yngre kvinnor, äldre kvinnor, yngre män. Inte ovanligt i närmaste området där jag bor. Bara att gå till gymmet eller Starbucks här kan vara en upplevelse i sig. Kolla på folk på Starbucks. Kvinnor sittandes i grupper i sina gym-kläder, botoxade ansikten och perfekta kroppar. Småtjejerna matchar sina mammor i sina 1500kr-mjukiskläder och 400 kr-UGG stövlar sitter och dricker Frappucinos för 45kr.

Alla småtjejer (10-15) som "är" något har likadana skor, lika låångt och fint hår, tandställning och alltid klädda till perfektion. Tandställning är status, 40 000kr sisådär. Sen fyller de 16 och förväntar sig en BMW 3-serien, eftersom alla andra kompisar får det. De sitter precis framför mig - Jag får nästan utslag.

Survival of the prettiest?


Pressen måste vara stor att vara snygg för sin man och för att hålla lammkötten borta. Desperate-Housewives är inte långt ifrån verkligheten. Inte heller Svenska-hollywood fruar.


Visst, jag har gått på fejk-nagel trenden och det blonderade håret-grejen men det är INGET jämfört med dessa Blackhawk familjer.


Las Vegas blir en helt annan historia och vardag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0