American Graffiti.

Biblioteket är ju SÅ underskattat! Förra veckan lånade jag filmen Under Solen av Colin Nutley och filmen American Graffiti som utspelar sig här i området.
American Graffiti var en underbar film med total 60tals känsla. Den utspelar sig i Modesto området och även området där Randy växte upp. När jag var yngre trodde jag aldrig att jag skulle hitta en kille som var lika 50-60-70-tals musik-nördig som jag är! Randy skrattar och tycker det är hur konstigt som helst att jag kunde nästan ALLA låtar i den filmen. =) Men vi hade det mysigt ihop och satt båda två och sjöng med.
Harrison Ford, den gamle räven var med i den filmen. Han var ca 18 år. Himla snygg! =) George Lucas regisserade den. På svenska heter filmen Sista Natten med Gänget.
Det är mysigt att se svenska filmer som har undertexter med Randy. Han lär sig nya ord hela tiden. =) Jag fick två DVD filmer till jul men ingen har engelska undertexter så jag får nog kolla på dem själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0