Förkylnings-tider.

Själv har man snörvlat ett par dagar nu, nu har även Randy börjat. Jäkla skit... Ibuprofen och Vitamin C! Ligger mest i soffan och pluggar tyska och läser böcker. Monday Morning Choices förändrar verkligen hur man ser på saker. Den motiverar mig att bli en bättre människa.

"Även om du är på rätt spår så kommer du bli överkörd om du bara sitter där"


"Vill du ha en bättre morgondag? Gör något annorlunda idag"


"Om du har tid att klaga över nåt, då har du tid att göra något åt det"


"Människor kan bli indelade i tre kategorier. De som får saker att hända, de som tittar på när saker händer och de som undrar vad som hände"


"Spendera mer tid på Att Göra och mindre tid på att tänka på vad du VILL göra."
Nu ska jag ta min förkylning och städa undan lite disk. Sen plocka iordning i min sko-garderob.
I will not let my cold defeat me!

Kommentarer
Postat av: Emil

Helt rätt!

Man brukar ju säga att det är bättre att fylla dagarna med liv än att fylla livet med dagar...

Beställde boken igår efter ditt tips.



:-D

2010-01-06 @ 12:59:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0