Skatt på mat.

Jag älskar Subway! Jag skulle kunna äta där varje dag. Det är ju så gott! Det är lite knepigt att gå dit dock. I Kalifornien betalar man nämligen skatt på mat. Men bara om den är uppvärmd eller "prepared". I mataffären betalar man ingen mat-skatt men på resturangen gör man det. Subway har nog sina egna regler eller nåt. Ibland får man betala skatt och ibland inte. Samma Subway, olika regler heela tiden. Jag fattar inte. På ett par hemsidor står det att man ska betala skatt om man får sin macka rostad men inte om den inte är det. Ehh? Va? Läsken man köper har ingen skatt däremot. Jag fattar inte.

Jag frågade killen på Subway varför jag ibland får betala skatt och ibland inte. Han svarade Sometimes *flört*

Va??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0